מקלב מסתער: ביום הראשון של הכנסת, שורת הצע"ח והקמת שדולות

    איתי גדסי No Comments on מקלב מסתער: ביום הראשון של הכנסת, שורת הצע"ח והקמת שדולות

    חבר הכנסת אורי מקלב מיהדות התורה חזר לכנסת לאחר פגרת הבחירות, הגיש עשרות חוקים חדשים, והודיע על הקמת מספר שדולות חדשות

    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת פתיחת הכנסת העשרים וחמש אחר הצהרים, ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה חזר לכנסת לאחר פגרת הבחירות, והגיש שורת הצעות חוק לביטול גזירות הממשלה הקודמת והקים שדולות חדשות בכנסת.

    מקלב הודיע על הקמתם של שורת שדולות בכנסת, ביניהם: השדולה לשירותי הדת שתפעל להקמת בתי כנסת ומקוואות ברחבי הארץ. השדולה למען המגזר השלישי, השדולה לעידוד ושיפור השירות בתח"צ, השדולה למען העיר ירושלים, השדולה למען העצמת האזרח אל מול הביטוח הלאומי, השדולה למען השלטון המקומי בישראל.

    במקביל הגיש מקלב עשרות חוקים אותם מתכוון להעביר בכנסת הנוכחית אשר יביאו לביטול גזירות הממשלה היוצאת יצמצמו את יוקר המחיה ומצוקת הדיור בציבור החרדי.

    בין החוקים שקודמו בכנסת הקודמת והליך חקיקתם עתיד להסתיים בכנסת זו: אישור מכירת יינות לקידוש בצרכניות הגדולות גם לאחר השעה אחת עשר בלילה. הרפורמה כנגד אלימות המשטרה בשימוש המכתזי"ות בסביבה אורבנית, תיקון לחוק המכר המחייב את הקבלנים להגיש עם תוכניות הבניה לצרכן גם את תוכניות הקונסטרוקציה, המים והחשמל. חוק הפיקוח על מצרכים ושירותים שיקבע את ההפרש בין סכום הפער בין הקמעונאי לצרכן בכדי להביא לאחוזי רווח הולמים והוגנים לסוחרים מחד ומאידך להוזלת יוקר המחיה לצרכן.

    עוד בין החוקים החדשים שהגיש מקלב: חוק להפחחת סכום הקנס לנוסעים ששילמו בתחבורה ציבורית אך לא תקפו. שלילית גמלאות לאלמנים שנישאו. הנחה בתשלומי המים לאוכלוסיות חלשות. פטור ממס בקניית תרופות מצילות חיים. פטור מתשלום לרכב ציבורי בכבישי אגרה. חוק הארכת תקופת חופשת הלידה להורי פגים. זכאות להשתתפות בעלות מעונות היום בתקופת הלידה.

    חבר הכנסת אורי מקלב אומר עם חזרתו לכנסת: "לאחר תקופה ארוכה זו של ממשלה שהייתה רעה לעם ישראל יש צורך בעבודה רבה לתקן את כל הנזקים שגרמו, ראשית נפעל לביטול החלטות הממשלה כנגד הציבור החרדי, נבטל את גזירותיהם בכל הנושאים הקדושים לעם ישראל ונחזק את זהותה היהודית של ארץ ישראל, לפנינו עומדות פעולות רבות לצמצום יוקר המחיה שהביאה הממשלה הקודמת, טיפול יסודי במשבר הדיור בציבור החרדי המשך על כלל הציבור בישראל".



    0 תגובות